Facebook-oldalunk

Kedvelj minket a Facebookon is! A cikkek mellett rövidebb híreinket és játékainkat is ott osztjuk meg, illetve filmes idézeteket, képeket is találhatsz!

Bloglovin'

Rovataink

">

Heti mozibemutatók

  • Mia Hansen-Love: Éden
  • John Edginton: Genesis: A siker útja
  • Simon Curtis: Hölgy aranyban
  • George Miller: Mad Max – A harag útja
  • Gillian Greene: Rekviem egy macskáért
  • Elizabeth Banks: Tökéletes hang 2.
  • Martin Provost: Violette

 

tovább »

Támogatónk

galaktika.jpg

Nyertesünk írt a 300 folytatásáról!

2014. március 6. 17:11 PanAma

Az legutóbbi hétvégén, pontosan március 2-án az InterCom közbenjárásával (köszönjük!) kisorsoltunk három páros jegyet a 300 – A birodalom hajnala c. film (mely a 300 második része) premier előtti, IMAX 3D vetítésére. A nyertesek hétfőn este meg is tekintették az alkotást, egyikük pedig lelkesen számolt be élményeiről, személyes hangvételű írását ezúton publikáljuk. Köszönjük, hogy írtál nekünk, és nagyon örülünk, hogy jól érezted magad!

Elöljáróban a film története röviden:

A görög városok kitartanak. A hatalmas Perzsa Birodalom sem tudja megtörni ellenállásukat. Az athéni városállam egyik hőse, Themisztoklész vezetésével a kis hellén hajóhad az Artemiszion-foknál szembeszáll az óriási perzsa flottával. Természetesen nem tudják megállítani őket, ám a túlerő ellen is kitartanak olyan sokáig, hogy a városok felkészülhessenek – és Szalamisz közelében már legyőzzék a keletről jött ellenséget.

300_A_birodalom_hajnala_jelenetfoto (4).jpg

Fotó: InterCom

„Mivel annak idején a 300 című film nagyon tetszett lenyűgözött a képi világával és a nagyon eltalált zenéjével (a történetről nem is beszélve) nem volt kétséges, hogy megnézem a folytatást. Tény, hogy számomra magasan volt a léc az első rész után, ráadásul az előzetesek sem nyűgöztek le. Viszont azt kell, hogy mondjam, pozitívan csalódtam.

Korrekt második részt kaptam, amely bár nem múlja felül az elődöt, szinte eléri a szintjét. Azért szinte, mert a kettő nem összehasonlítható, hisz a 300 annak idején az újdonság erejével hatott, a folytatástól azért már elvártam néhány dolgot. Ám szerencsére meg voltam elégedve a filmmel. A látvány, a zene, a történet, mind jól sikeredett, nem csupán ócska utánzata az első résznek. Külön érdem, hogy a sztoriba beleszőtték, sőt nagy jelentőséget is szántak a 300 bátor spártainak, akik anno szembeszálltak a túlerővel szemben. Sokkal kevésbé érződött, hogy képregényből adaptálták (persze szerencsére azért jócskán maradt ezekből az elemekből is), és nagyobb hangsúlyt kapott a történelmi hűség. Ennek ellenére ez közel sem egy történelmi film, ahogy azt egyesek hibásan feltételezik. Ez egy szépen kivitelezett Frank Miller-képregény-adaptáció.

A karakterekkel nem volt gond, a főszereplő színész, Sullivan Stapleton hozta a tőle elvártakat, vagyis azt, hogy határozott, kemény vezért jelenítsen meg a vásznon. Szerencsére nem vonható párhuzam Themisztoklész és Leónidasz között, hisz’ merőben különböző egyéniségek voltak. Nem éreztem úgy, hogy másolták volna az első részt, sőt! Plusz pont, hogy jó pár színész újra felbukkant a folytatásban is, méghozzá nagyon jó helyeken és mennyiségben. Ügyesen összerakták a történetet, mert így a két film kiegészíti egymást, és szerves egészt alkotnak. Eva Green mint Artemiszia jó választás volt, bár néhol túljátszottnak éreztem a »kegyetlen vagyok és rettegjetek tőlem« színészi játékát. További pozitívum, hogy nagyobb belátást kaptam a perzsa birodalomba, ezáltal Xerxész múltjába is, hogy hogyan is vált azzá a zsarnokká és önimádó emberré, aki Istennek képzeli magát. Rodrigo Santoro most is nagyon hozta a figurát, le a kalappal előtte.

300_A_birodalom_hajnala_jelenetfoto (35).jpg

Fotó: InterCom

Összességében meg vagyok elégedve a 300 – A birodalom hajnalával, úgy jöttem ki a moziteremből, hogy érdemes volt megnézni, mert hozta azt az élményt, amit anno a 300 nyújtott. Pontosan azt kaptam, amit elvártam tőle: vér, harc, kis dráma és lenyűgöző képi világ. Egyet bántam csupán: hogy a szinkronos verziót láthattam, annak ellenére, hogy nem panaszkodhatok rá, mert egész jól sikerült (az első résszel ellentétben).”

Rendbontó

A bejegyzés trackback címe:

https://kinoglaz.blog.hu/api/trackback/id/tr35846444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása