Facebook-oldalunk

Kedvelj minket a Facebookon is! A cikkek mellett rövidebb híreinket és játékainkat is ott osztjuk meg, illetve filmes idézeteket, képeket is találhatsz!

Bloglovin'

Rovataink

">

Heti mozibemutatók

  • Mia Hansen-Love: Éden
  • John Edginton: Genesis: A siker útja
  • Simon Curtis: Hölgy aranyban
  • George Miller: Mad Max – A harag útja
  • Gillian Greene: Rekviem egy macskáért
  • Elizabeth Banks: Tökéletes hang 2.
  • Martin Provost: Violette

 

tovább »

Támogatónk

galaktika.jpg

Mutánsaink és a jövő

2014. május 26. 20:13 RDorka

Amikor már azt hittük, hogy az X-Men széria semmi újat nem tud mutatni, Bryan Singer elkalauzolt minket a jövőbe, és semmissé tette mindazt, amit eddig tudni véltünk. Vagy mégsem?

Az X-Men: Az eljövendő múlt napjaiban (2014) borús jövő tárul elénk, ahol a mutánsok a kihalás szélén állnak. Xavier professzor (Patrick Stewart) és társai, hogy elkerüljék a háborút, visszaküldik Wolverine-t (Hugh Jackman) – vagyis Farkast (képregény-kedvelőknek Rozsomákot) – a múltba, hogy megakadályozza azokat az eseményeket, amelyek hatására megépülnek a mutánsgyilkoló őrrobotok.

xmen-days-of-future-past.jpg

Különleges alkotás ez már csak abból a szempontból is, hogy összehozza Az elsők stábját a többi X-Men alkotással, végérvényesen megteremtve a generációk által létrehozott szilárd egységet. Ezt az egységet segíti a fiatal színészek (Michael Fassbender, James McAvoy) remek játéka, mellyel idősebb hőseinknek mély belső motivációt és karakterfejlődési lehetőséget nyújtanak. Új, meglepő oldalukról találkozunk a karakterekkel, egyedül Wolverine tűnik állandónak, aki mondhatni a történet főszereplőjeként van megjelenítve. A legyőzendő gonoszok ebben a filmben inkább csak a főgonosz – vagyis maga a jövő – mellékszereplői, de még így is nagyszerű alakítást hoznak. Különösen összetett jellemet sikerült megalkotnia Peter Dinklage-nek Bolivar Trask szerepében. 

Mindemellett a film gyönyörű látványvilággal operál. Igazán érdemes volt 3D-ben megnézni. A sötét jövőt ellensúlyozni próbáló poénos jelenetek különösen jól sikerültek. Azonban magát a jövőt nem csak a drasztikusan eltérő fényelési technika, de a véresebb akciójelenetek is jellemzik, mégis valahogy hiányérzetem volt. Kicsit többet mutathattak volna abból a világból a kupacokban heverő csonttömegeken kívül, bár a borzalomélményt így is magas fokon elérték. Érdemes még megemlíteni a zseniális soundtracket, amely rendkívüli módon épül bele a filmbe, hála John Ottman rendkívüli zeneszerzői tehetségének.

x-men-days-future-past-bryan-singer-interview.jpg

Remek alkotás lett ez, azonban valahogy mégis mást vártam. Sajnos a képregényeket nem olvastam, így valahogy úgy érzem, mintha ez a sequel megszakította volna az eddigi filmek egyenletes egymáshoz kapcsolódását. Sőt merem azt mondani, hogy semmisé tette az eddigi történetek által felvázolt világot. Bár ezáltal felcsigázta az érdeklődésemet a következő filmre, érdekes lesz megtudni hogyan folytatják innen. Apropó folytatás… SENKI ne hagyja el a mozit, amíg végig nem mennek a kreditek, ugyanis mint minden Marvel-filmnek, ennek is van a végén egy bónuszjelenet, amely csak megsokszorozza az előző kérdőjeleket.

7,5/10

RDorka

A bejegyzés trackback címe:

https://kinoglaz.blog.hu/api/trackback/id/tr566211018

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Deepblue Noir (törölt) 2014.05.27. 00:03:36

különösebben nem szeretnék trollnak tűnni:), de ahogy a végére pillantottam, hát azt még el tudom képzelni, hogy 10-es skála (bár nekem nem az lenne a természetes, de tudom hogy elterjedt, ámde hogy még fél pontok is lehessenek, így már 21 lehetséges kategória van, hát ember legyen a talpán aki ennyibe be tud sorolni, mi különbség lehet mondjuk 6.5 vagy 7 pont között?:). persze ezek költői kérdések.

PanAma · http://kinoglaz.blog.hu/ 2014.05.27. 09:04:51

@Deepblue Noir: Nem akarok a szerző nevében írni, csak én is kifejteném a véleményem ennek kapcsán. Én igazából sosem voltam nagy barátja a pontozásnak, de ezt a rendszert még az előző blogról hoztam át, ahol dolgoztam, pont azért, mert elég divatos a filmes blogok körében, és mert sokan csak a pontozást nézik meg. De nehéz... Mert akkor a cikkedet is úgy kell formálnod, hogy a pontozásnak feleljen meg, de ez 2000-3000 karakterben nem könnyű (mert ha egy középszerű film, de te mégis a pozitívumokat emeled ki, akkor meg miért adtál 6 pontot?).
A fél pontok szerintem pont azt az árnyalatnyi különbséget fejezik ki, ami két kategória között van. Nekem pl. az ötös az már jócskán középszerű, de ha ott van az a fél pont, akkor azt mondom, hogy kacsingat felfelé a minőség, és akkor talán érdemes megnézni. Vagy valami ilyesmi :D.

SzamárCsacsi · http://kinoglaz.blog.hu/ 2014.05.27. 09:11:15

@Deepblue Noir: Én egyetértek veled és ezért sose adok fél pontokat. Ettől független szerintem a 10-es skála a legideálisabb, az 5 túl kevés, a félpontokat nem csípem, amit meg kifejezetten gyűlölök, de nagyon sok helyen alkalmazzák, az a 4-es skála.

RDorka 2014.05.27. 09:57:23

@Deepblue Noir: Ó ez nálam totális személyes dolog. Mert szerintem csak így a vakvilágba nem nagyon lehet pontozni, annak lenne értelme, ha táblázatban le lenne bontva, hogy mire kap pontot egy film, de hát az irtó nehéz. Szóval nálam úgy van, hogy amelyik film eléri a 8 pontot azt érdemesnek tartom arra, hogy megvegyem DVD-n,többször megnézegessem stb. Ez a film nagyon jó volt, de annyira nem tetszett hogy később plusz pénzt adjak érte. Emiatt a nyolcat soknak ítéltem meg viszont a simán hetet meg kevésnek találtam, így lett hét és fél. De mondom, ez szerintem csak nálam van így :D

Deepblue Noir (törölt) 2014.05.27. 15:31:21

köszi a válaszokat

@PanAma:
szerintem is jó lenne pontozás nélkül, de akkor tényleg kevesebben néznék, valószínűleg.

@SzamárCsacsi:
4-es skála szerintem teljesen rendben van, az iskolai osztályzatokat követi (jelestől elégtelenik, ötöstől egyesig, A-F-ig ahogy tetszik, ezt az ötöt képezi le a 0-4-ig, ez pont öt fokozat, van ahol félpontokat is adnak, az még éppen elmegy.
de nálunk a tizes a népszerűbb:)

@RDorka:

szerintem vannak olyan 6 pont körüli filmek melyeket sokszor meg lehet nézni, meg olyan 8 pont körüliek melyeket elég max. kétszer és pénzt nem adnék értük:)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.05.28. 14:00:21

Nagyon bejött a film, az írás nagyobbik részével egyet is értek, de ez:

"Különösen összetett jellemet sikerült megalkotnia Peter Dinklage-nek Bolivar Trask szerepében."

Nagyon nem fedi a valóságot.

Trask jelleme ennyi lett: öljük meg a mutánsokat é kész.

Mitől láttad te összetettnek??

RDorka 2014.05.28. 18:06:50

@doggfather: Igazából arra a paradoxonra gondoltam, hogy végül is a törpeségével Trask maga is egy mutáns és bár valóban el akarja pusztítani őket, de egyrészről csodálja is őket és a személyiségében ez az egész folyamatos konfliktusban van. Legalábbis nekem ezt mondta a színészi játék. Illetve nem szabad azt sem elfelejteni, hogy amikor Mystique Traské változik, azt is Dinklage játsza (nyilván XD) és engem az a jelenet is nagyon megfogott.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.05.28. 20:29:35

@RDorka: amikor rav lez trask akkor nem trask lesz összetettebb, hanem raven, nem?! Kiderül, hogy a gyilkos csaj sajnálja a mutánsokat, hogy vannak érzései.

Ezzel trask egy fikarcnyit se lesz árnyaltabb.

Ez a törpés csodálás-pusztításos-konfliktus szerintem csak belemagyarázás. Sehol nem látszott ez benne. Egy percig se gondolkodott el, hogy ravent NE kapják el, na öljék meg azután se, hogy megszerezte a vérét. Azután is gond nélkül felboncolta volna, hogy "megismerte", hogy találkozott vele. A végén se ő mondta, hogy nem kell a program, hogy mea culpa, sőt.

RDorka 2014.05.28. 20:35:13

@doggfather: Nem feltétlenül kell valamit életben hagyni, hogy csodáld. Amikor megszerzi Raven vérét és ott vizsgálja, akkor ki is mondja, hogy mekkora nagyszerű teremtmény. Attól még hogy felboncolná meg kísérletezne rajta, attól még csodálja, hiszen általa tudná fejleszteni a robotjait. Ez is a csodálat egy fajtája.

A nekem nem belemagyarázás, én ezt érzem. De akkor jó egy film ha mindenkinek mást mond.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.05.30. 02:05:29

@RDorka: félre ne érts, szerintem is jó film, és a kritika többi részével még egyet is tudok érteni, de pont trask figurája az akit szerintem nem sikerült eltalálni. És nem azért, mert Tiryion ne lenne jó színész, hanem mert se kidolgozva nem lett se elég játékidőt se kap.

Attól lesz belemagyarázás, hogy ezt a csodálás-pusztítást te úgy látod, hogy trask belső konfliktusként éli meg, erre írtam, hogy ez a vívódás/konfliktus nincs benne a filmbe, ezt csak te magyarázod bele/szeretted volna látni.
süti beállítások módosítása