Facebook-oldalunk

Kedvelj minket a Facebookon is! A cikkek mellett rövidebb híreinket és játékainkat is ott osztjuk meg, illetve filmes idézeteket, képeket is találhatsz!

Bloglovin'

Rovataink

">

Heti mozibemutatók

  • Mia Hansen-Love: Éden
  • John Edginton: Genesis: A siker útja
  • Simon Curtis: Hölgy aranyban
  • George Miller: Mad Max – A harag útja
  • Gillian Greene: Rekviem egy macskáért
  • Elizabeth Banks: Tökéletes hang 2.
  • Martin Provost: Violette

 

tovább »

Támogatónk

galaktika.jpg

CineFest 2014, rangsorolva – 2. rész

2014. szeptember 23. 10:15 SzamárCsacsi

Haladunk tovább a listánkkal. Az előző részben végigvettük a 32–21. helyezettet, most pedig a következő tíz film jön.

20. Kiállítás / Exhibition (2013) – r.: Joanna Hogg

Az előző részben eléggé lehúztam a Sundance Channel-válogatást, de hogy ne csak szapuljam őket, idén is becsúszott egy érdekesebb mű. Félreértés ne essék, a Kiállítás se könnyű darab, sőt, valójában a szekció leglassabb filmje, amelyben tulajdonképpen tényleg semmi nem történik. A narratív kiüresedettség egy elhidegült házaspár kapcsolatát mutatja be, akik az utolsó napjaikat töltik modernista otthonukban, ahol 18 évig éltek. Határozottan nem közönségfilm, de a rendező nagyon ügyesen és finoman ábrázolja a házastársi elhidegülést.

19. Tiéd vagyok / Jeg er din (2013) – r.: Iram Haq

A skandináv nemzetek mindig nagyon jó érzékenységgel tapintanak rá komoly témákra. A Tiéd vagyok egy pakisztáni-norvég rendezőnő filmje egy fiatal anyáról, aki bár szereti a gyerekét, nem tud rendesen gondoskodni róla, hiszen még ő maga sem nőtt fel lélekben. Egy ideig próbálkozik valahogy a bulizást és a pasizást összeegyeztetni a gyerekneveléssel, de erről már a film elején letűnik, hogy nem fenntartható állapot. Norvégia hivatalos Oscar-nevezettje jó, ám az elsőfilmes Iram Haq eszköztára még nem elég kiforrott, hogy igazán kiváló alkotásról beszélhessünk.

2-faces.jpg

18. Kétarcú január / The Two Faces of January (2014) – r.: Hossein Amini

Viggo Mortensen szokásához híven ismét nagyot alakít, a rendező, Hossein Amini, egy iráni származású, szintén elsőfilmes alkotó, pedig remekül eltalálja a hitchcocki hangulatot ebben az izgalmas thrillerben. Ez sem lesz az év filmje, de egyszer mindenképpen élvezetes élményt nyújt.

17. A megfelelő ember / Der Anständige (2014) – r.: Vanessa Lapa

Heinrich Himmler életét mutatja be Vanessa Lapa dokumentumfilmje, az SS vezetőjének megtalált naplóbejegyzései és levelezései alapján. Míg különböző megszemélyesítők monológszerűen felolvassák a levelek tartalmát, archív felvételek pörögnek a képen a háború eseményeiről. Mivel a megtalált dokumentumokból Himmler egy teljesen átlagos, ámbár meglehetősen zavart ember látszatát mutatja, a szörnyű képsorok bizarr ellentétként szolgálnak. A koncepció érdekes, a film pedig tanulságos, de meglehetősen repetitív is, a levelek ugyanis többnyire unalmasak és semmitmondóak.  

16. Mommy (2014) – r.: Xavier Dolan

A fiatal kanadai rendező lassan kezdi levetkőzni a hivalkodó, álművészies stílusát, legalábbis a Mommy ennek a biztató jele.  Akkor pedig, amikor a stiláris megoldásai nem az elbeszélés nehézkessé tételére szolgálnak, hanem támogatják azt, igazán jó dolgokra képes Dolan. Ezúttal az 1:1 képaránnyal kísérletezik, ami bár a történet elején funkciótlannak tűnik, amikor később értelmet kap, egy csapásra briliáns megoldássá avanzsál. A film témája a rendezőtől már korábban látott anya-fiú kapcsolat és queer témákat boncolja. Most épp az előbbi motívum kerül hangsúlyba, és a homoszexuálitás csak burkoltan van jelen.

Zero_Motivation_web_1.jpg

15. Zéró motiváció / Zero Motivation (2014) – r.: Talya Lavie

Izraeli komédia női katonákról, pontosabban a katonaságnál dolgozó nőkről, akik többnyire adminisztratív feladatokat látnák el, méghozzá elég pocsékul. Bár a film üzenete erősen megkérdőjelezhető, mint vígjáték működik, méghozzá nagyon. Ez annak köszönhető, hogy egyedi és szokatlan, tabut nem ismerő fekete humorral dolgozik. Egy-két gyerekesebb poén azért becsúszik, néhány pedig túlságosan el van húzva, de összességében rendkívül szórakoztató, üde alkotás.

14. Gibraltár / Gibraltar (2013) – r.: Julien Leclercq

A Gibraltár egy ügyes francia thriller igaz történet alapján. Tiszta műfajfilm lévén a történetmesélésen a fókusz, amit tökéletes hollywoodi szerkezetbe csomagolva tálal Leclercq. A filmben egy tisztességes ember keveredik bűnbe hivatalos szervek által. Helyszín: Gibraltár és környéke; téma: drogkereskedelem. Remek!

13. Vis-á-vis (2013) – r.: Nevio Marasovic

Rendkívül önreflexív film egy önbizalom hiányos rendezőről, aki diplomafilmje után első igazi projektjén dolgozik, egy apa-fiú történeten, amit saját élete ihletett. Csakhogy a színészek, akiket kinézett nem teljesen elégedettek a forgatókönyvvel, ezért egyikükkel leutazik Vis szigetére (a film helyszínére), hogy megpróbálja újraírni azt. Lassú, beszélgetős film, kiváló színészi alakításokkal és jó zenével. Marasovic nem Fellini, az alkotás pedig nem egy (1963), de azért jóleső szórakozás.

maxresdefault_2.jpg

12. Land Ho! (2014) – r.: Aaron Katz, Martha Stephens

Hasonlóan az előző filmhez, ez is főként két szereplő interakcióira épít, ám itt road movie lévén folyamatosan mozgásban vagyunk. A sztori annyi, hogy két nyugdíjas nyaralni megy Izlandra. Nem hangzik túl izgalmasnak, de a két színész és a remek forgatókönyv igazán élvezetessé teszik az egészet. No, meg ott van az izlandi táj. Humoros és csupaszív film.

11. Lábjegyzet / Hearat Shulayim (2011) – r.: Joseph Cedar

Mit tennél, ha egy nap értesítenének, hogy a díjat, amit apád kapott tudományos munkájáért (aki már 20 éve jelölt volt, de eddig sosem nyert), valójában neked szánták, csak egy adminisztrációs hiba történt? Ez az alapfelállása ennek a remek izraeli dramedynek. Bár elmondható, hogy a CineFest egyébként nagyon naprakész a filmek terén, rendszeresen elhoznak egy-egy régebbi alkotást is a Kitekintő szekció keretében. Ez nem is baj, mivel általában kiváló filmek ezek. A Lábjegyzet 2012-ben Oscar jelölést kapott.  

Folytatjuk!

A bejegyzés trackback címe:

https://kinoglaz.blog.hu/api/trackback/id/tr156718983

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása