Orosz Dénes második egészestés filmrendezése, a Coming out nagy port kavart számos vitatott elemével, és a média valósággal szétcincálta a művet. Mindez nem hátráltatta (sőt, valljuk be, valószínűleg a rossz hír pont, hogy segítette) abban, hogy a film átlépje a 100 000-es össznézettséget január elején. Magyar film rég teljesített ilyen jól a mozikban.
Csányi Sándor egy híres médiaszemélyiséget alakít, akit Eriknek hívnak. Erik nyíltan meleg, és népszerű rádióműsorában, a Coming outban hasonszőrű társainak ad tanácsot, vagy épp mocskolódó homofób betelefonálókat szerel le ügyesen. Mindeközben boldog párkapcsolatban él barátjával, Balázzsal (Karalyos Gábor), és esküvőre is készülnek külföldön. A komplikációk akkor kezdődnek, amikor egyszer csak egy varázslat (magára hívja a sorsot) vagy fizikai baleset (kilép egy motoros elé, és fejsérülést szenved el) következményeként hirtelen melegből heteroszexuális lesz.
Ez az a motívum, ami a legnagyobb felháborodást és visszhangot keltette, de messze nem a film egyetlen problematikus eleme. Orosz Dénes, aki a forgatókönyv elkövetéséért is felel, számos meleg és egyéb (például szélsőjobbos) sztereotípiát kijátszik, hol közvetlenül, hol azzal próbálva enyhíteni őket, hogy kifordítva tálalja azokat, a szerepeket felcserélve. A film alapvetően egy nagyon egyszerű romkom sémára épül, annak csavarjaival és fordulataival (ilyen a doppelgänger-motívum megjelenése, mint félreértések forrása: Erik nem létező ikertestvére). A bevált sablon azonban nem működő elemekkel töltődik fel: gyenge filmtechnikai megoldások, színészi alakítások és együgyű poénok sorával.
Erik a baleset után szerelmes lesz az őt ápoló orvosnőbe (Tompos Kátya), miközben senki se sejti, hogy a férfi már nem az azonos neméhez vonzódik, sőt, meleg társai még meg is választják a Mások Egyesületének új elnökévé. Mindeközben egy szélsőjobboldali újság riportere (Für Anikó) kompromittáló képeket készít róla és új szeretőjéről, de nem ő lesz az, aki lebuktatja Eriket. Egy kifordított coming-out szituációként a férfi a meleg közösség elnökévé választásakor a pódiumon bevallja: ő a nőket szereti. Azonban az óriási botrány után, a végén a műfajilag elvárható fordulat elmarad: Erik nem alakul vissza meleggé, helyette szerelmet vall kezelőorvosának, Lindának. Egy szép zárlatként, mint röntgenkép látjuk őket csókolózni, elmondva ezzel a film valódi üzenetét: legbelül mind ugyanolyanok vagyunk, legyél nő vagy férfi, hetero vagy meleg.
A film üzenete azonban elsiklik. Hiába a csontvázak, a férfi-női szerelem (az „igazi varázslat”) győzedelmeskedik a végén. Az utolsó utáni felütésben a már heteroszexuális Erik egy éppen összeházasodó, boldog meleg pár esküvőjén van, ahol meglátjuk, hogy régi társa, Balázs is új kapcsolatra talált. A jeleneten az érződik, mintha Orosz Dénes izzadtan próbálkozna helyrehozni mindazt, amit a film azt megelőző részében a melegek ellen elkövetett.
Ha nem hiszünk se a varázslatban, se a motorbaleset által okozott „gyógyulásban”, értelmezhetjük a filmet úgyis, mint egy elnyomott-heteroszexuális férfi önmegismerésének eposzát. Erik karaktere kiskorától kezdve kiközösítés áldozata, de felnőttkorára végre a meleg közösségben megleli az otthont: itt befogadják és elfogadják, sőt, felnéznek rá bátorsága miatt. Emellett más kirekesztetteken is segíthet. De amikor Lindával a szerelem, mint villámcsapás érkezik meg az életébe, rájön, hogy mindvégig ámította magát: ő nem meleg, mindössze egy feminin tulajdonságokkal rendelkező férfi, aki a nőket szereti. Ha Eriket kezdettől egy félreértett heteroszexuálisként értelmezzük, talán kevésbé sértő magára találása is. Ez azonban nem menti meg a filmet gyenge kivitelezésétől. A Coming out romantikus komédiaként is csődöt mond.
5/10
Szamár